onsdag 17 juli 2013

Skägg-Fia och Heinz

Har ju glömt att kommentera något om Skägg-Fia sedan jag skrev att hon satt "i finkan". Nåväl efter ett par dagar i finkan så släppte jag ut henne och nu funkar det bättre! Skägg-Fia och Olga blir väl aldrig bästisar, men det funkar iaf!

Heinz gnager vidare på sina framtassar och jag har varit väldigt bekymrad över att det berott på tristess eftersom jag inte kunnat träna lika mycket med honom pga hans opererade bakknä. Man får ju så dåligt samvete när man går ut och tränar med Hetzer.... Men efter den 3:e tuppkamssprutan i knät så har Heinz varit jättefin i sitt bakknä och jag har börjat träna ganska ordentligt med honom också - och likafullt så gnager han på framtassarna! Igår såg jag dessutom att han hade knölar på bägge framtassarna..... Så nu är han inbokad för undersökning och röntgen på måndag. Det skulle inte förvåna mig ett skit om det är artros i tassarna på honom.... :-(

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Artros i tassarna....precis som "mormor"!
*vojne, vojne*