fredag 12 juli 2013

Promenad kring Skyttorp, hönsgård, hönsmat och lite hundbus!


Tog en promenad med doggzen innan det blev för varmt, för sedan skulle jag inte orka.... Och inte hundarna heller!
 

Det finns en del fina grusvägar häromkring! :-D
 

Visst ser hönsmaten god ut? Nästan så man vill äta den själv..... Men ikväll blir det grillade hamburgare (på ekologisk och närproducerad köttfärs)!
 

Direkt efter hundpromenaden sparkade jag ut Ulf med grästrimmern! Han hade inget emot det - grästrimmern är ny och alla vet väl hur pojkar är med sina leksaker.... :-)
 

Hundarna hade fortfarande lite energi kvar och munhöggs i gräset medan husse körde trimmern och jag övervakade det hela!
 

Sådärja! Mycket prydligare och dessutom mycket enklare när hönsgården ska börja sättas upp! Ska skapa en ordentlig, vinterbeständig och rovdjurssäkrare hönsgård är planen!

Men sedan blev det så varmt att det blev en "slappa-dag" istället.... Så nu har jag lyckats bränna mig igen! :-(


 

När det är varmt ska givetvis hundarna också få glass!


Vart man än går i trädgården så är hönsen inte långt borta.... De är så sällskapliga! :-) Och jag vet att det är ett ogräs som jag filmar, men visst har det vackra blommor? :-)

Inga kommentarer: