lördag 14 april 2012

Skitväder stoppar inte mig! ;-)

Det snöade i sidled när jag vaknade imorse och jag bönade inombords att Susanne skulle ha gett upp planerna på att springa och ringa till mig..... Men det gjorde hon inte och JAG tänkte inte vara en vekling och kasta in handduken.... Således möttes vi upp på parkeringen vid Ulva kvarn för en gemensam joggingtur. Döm om min förvåning när Susanne drog fram ett par solbrillor!!! Fast de var nog inte så dumma, konstaterade jag när vi började springa - själv fick jag massor med snö i ögonen!


Heinz och Bibbi - parhästarna!


Heinz hade minsann inga problem med det vedervärdiga vädret! Han var bara glad (som han är 99% av tiden). Mindre glad var jag, för han drog ner mig i en vattenpöl efter bara sisådär 50 meters joggande och mina skor fylldes med iskallt vatten.... Sedan fick jag springa resten av sträckan med iskalla och blöta tår! :-(
Heinz har "flaggan i topp"! Märks att det är naturligt för dobermanns att dra.....  Han älskar verkligen att ligga därframme och ta i med kroppen i selen!  Det är ett av skälen till att vi inte springer så länge (det andra är att vi själva har dassig kondis) - Heinz kan inte springa så långt för det blir för tungt med tanke på hans korsbandsskada.
Stevie Wonder är ute och springer med sin ledarhund?
När jag kom hem efter joggingturen så gick jag och Uffe ner i källaren och körde ett styrkepass. Måste verkligen träna överdelen av kroppen också.... Synd att det är så tråkigt bara! Fast det går ju lättare med sällskap.....

Sedan körde jag lite "stå-träning" med Heinz! Han är fortfarande väldigt snedmusklad i sina bakben så jag misstänker att han går och avlastar högerbenet. Så då tvingar jag honom att belasta sitt högra ben genom att lyfta det vänstra X antal gånger. Upprepas sisådär 3 ggr per dag.

Nu ska jag dammsuga och göra sådana där tråkiga sysslor ett tag. Men det passar ju bra när vädret är som det är!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Vilka tokfior...ut och springa i snöovädret!! Men vem hade kunnat tro att det skulle bli sånt eländigt väder......
(P.S. Beställ tid hos frissan!)