onsdag 25 april 2012

Pilates för hund!

Har köpt en pilatesboll för att träna Heinz knä...... Pumpade upp den idag och började genast träna med Heinz ;-) Först tryckte jag upp bollen mot en vägg och höll fast den med ett ben.....

.....sedan fick Heinz pröva själv!

Efter ett tag fattade han galoppen och balanserar fint på bollen! Gulle-Heinz!!!


Själv är jag förkyld och har levt de senaste tre dagarna på ipren och fisherman´s friend.... Har haft lite för mycket att göra för att palla att vara sjuk!  Idag var det tack och lov kontorsdag och eftersom jag har kontoret hemma kunde jag hasa omkring i mina mjukisbrallor och snora hur mycket jag ville! ;-)  Heinz har haft 3 tråkiga dagar, men han är snäll och klagar inte, fast han bara fått gå till brevlådan fram och tillbaka! Men han blev glad för att få träna lite pilates, förstås!

I lördags fick Hasse ha det kul i alla fall! Först körde vi skogssök i Lunsen. Jag var tvungen att rama in honom med ljud på varje slag för annars hade han nog sprungit hela vägen till Knivsta innan han vänt! Han var lite tänd och yvig.... För att uttrycka sig milt! :-) Sedan lånade vi med oss Flicka hem och hon hade nyss löpt, så Heinz flinade, flirtade och lekte med henne hela kvällen! ;-) Nej, det betydde inte att de sprang som dårar hela tiden.... Det går ju inte med hans knä.... Större delen av tiden låg de mest på golvet och turades om med att gnaga på varandras halsskinn!

Ett kort filmklipp när de faktiskt sprang utomhus med varandra....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

"......tuggade på varandras halsskinn":-)))))))))))))
Precis som jag brukar göra på en närstående....:-)