torsdag 30 september 2010

Idag - Torsdag

Imorse fick jag skrapa rutorna på bilen för första gången..... Och det var bra dimmigt när jag imorse ställde kosan mot trakterna runt Fjärdhundra!

Det här är den bästa och vackraste årstiden, tycker jag.... Och jag bara längtar efter att få komma ut i skogen och gå långpromenader...... Det enda sorgliga är att den här perioden av året är så himla kort! :-( Snart tar bara det gråa slasket vid.... Det är inte alls lika fint när träden tappat sina löv och det tradiga höstregnandet har börjat....

Har mest varit runt och tittat på åkrar idag. Grävt upp utsäde.....

Höstvete


Höstvete med höstlöv!


Höstbruk - plöjda åkrar med tiltor som glänser i solen!

Mera höstfärger......


På ett ställe hade de haft solrosodling under sommaren och några solrosor fanns kvar och kämpade mot frostnätterna!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Såååååå fina bilder!
Och jag håller med - det är en underbart vacker tid nu!