torsdag 19 november 2009

Update....



Det var lite dimmigt de sista dagarna jag körde runt Skara.... Knappt man kunde se vindkraftverken....



Mitt emellan Vara och Skara ligger detta! *s* Såg inte en levandes själ när jag åkte förbi, men det kanske är mer folk där när mörkret har fallit så att de inte syns när de smiter in genom dörren... *asg*



Efter att ha spenderat över en vecka i Skaras omnejd så bar det av ner till Stenungsund på tisdagkvällen. Det hade ytterligare 6 arbetskamrater gjort så jag hann inte mer än ner så gick vi ut och åt en bit mat ihop och hade allmänt trevligt. I övrigt har det inte varit så trevligt här nere..... Det har bara regnat och regnat och regnat.....


Har jobbat ute på Orust i två dagar nu och passerat den berömda Tjörn-bron. Den gamla Tjörnbron rasade 1980 då brospannet blev påkört av fartyget Star Clipper. Fartyget kolliderade med brons så kallade "bågrör" på Tjörnsidan. Detta brast och och hela vägbanan ramlade rakt ner och krossade kommandobryggan. Då förstördes också skeppets radioutrustning och möjlighet att påkalla hjälp.


Åtta människor omkom i de sju fordon som körde över brokanten. På Tjörnsidan tog det över en timme innan polisen hann ta sig dit och spärra av vägen medan trafiken på andra sidan tidigt stoppades av en långsam lastbil som hann stanna i tid och spärra vägen.

Tjörnbron 1980



Ovan: Morlanda kyrka ute på Orust. Tyckte det var lite udda form på kyrktornet....

En väg ute på Orust. Riktigt vackert och pittoreskt en regnig novemberdag, så det är säkert helt fantastiskt en fin sommardag!


Den här brandstationen skulle jag nog inte känna mig helt trygg med om jag bodde i området.....*S* Men lite charmig var den allt!

Svårt att låta bli att följa uppmaningen när man går in på en kyrkogård överlag....

Riktigt fint i Bohuslän - kommer gärna tillbaka någon annan gång och hoppas jag har vädergudarna med mig...

Någon som vill ha en puss? Tack och lov är det bara hästbajs och inget värre..... tror jag!

Var ska jag få plats att sova då???

Trött Heinz.

4 kommentarer:

Skogsmor sa...

Åååå så många fina bilder och så mycket sevärt du passerat och delar med dig av!
Läste i tidningen idag att det finns en varg på Orust! Tydligen har du inte sett spåren efter den iaf för då hade du nog skrivit om det.....:-)

Jenny sa...

Nä bara läst om den i tidningen...
http://www.gt.se/nyheter/1.1783977/har-fangas-en-simmande-varg-pa-bild

Denise sa...

Ha ha, Stripteasen är fullsatt fredag och lördag kväll ;)
Mina kollegor är där ganska ofta :P
Nu håller jag på och dö av spänning efter bilderna på söket söndags. Du är ju duktig på foton så inte sjutton behöver jag komma med min inte.

Jenny sa...

Du vet, först kommer lördagen och sen kommer söndagen.... Den som väntar på något gott.... etc etc etc :-)