tisdag 15 september 2009

Heinz träffar chihuahuan Gizmo


Min kompis Sussie har gått och skaffat sig hund. Det är sisådär 15 år sedan hennes gamla schäfer dog och vad skaffar hon sig? En chihuahua!!! Gizmo heter han och är idag 12 veckor gammal. Hela hunden ryms i Sussies ena hand.....

Chihuahua med attityd?


.... eller kanske inte....! Förstå hur stor en häst är i jämförelse med Gizmo - Toppens ena hov är ju större än vad Gizmo är!!!

Heinz är så snäll att det är knappt jag kan förstå hur snäll han är.... Och han tar det så försiktigt, försiktigt......

Heinz måste vara en BFG i Gizmos värld.... (Big Friendly Giant för er som inte har läst Dahls böcker...)

Men Gizmo var kavat och fann sig väl tillrätta med sin nya kamrat!

Det är så skönt att Heinz är en så go hund - fast det är knappt jag tror att han är en dobermann ibland.... *S*

Gizmo busar på Ultunas parkering. Det är nästan så han drunknar i gräset fast det är relativt nyklippt....

Liten, men naggande god...? Om Heinz skulle stå på bakbenen som Gizmo gör på det här kortet så skulle han nå upp till mitt ansikte.... Gizmo når knappt över skoskaften..... Detta är ingen hund - detta är ett marsvin!!! ;-)

Det fanns inga selar som var tillräckligt små.... Så Gizmo har en sele för katter på sig! På bilden väger han 750 gram. När Sussie fick hem honom vid 8 veckors ålder så vägde han 400 gram - det är ju absurt litet!!!

Man blir trött av att busa med stora vovvar, titta på hästar och bli beundrad av en massa främmande människor.....

Utslagen chihuahua.....

Så näpen..... Fast jag tycker bara det är roligt att gulla med honom. Skulle inte vilja ha en så liten hund själv..... Herregud, det räcker med att vara rädd att jag ska mosa katten i sömnen när han envisas med att "ligga sked" - och min katt väger 4 ggr så mycket som Gizmo! Om inte 5 ggr så mycket......

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Alltså bilderna på lillen i gräset och sovande är såååååååååååååååååå gulliga!!!!
Jiiizzzes, vilket guldkorn!:-)
Men jag säger som du - gulligt att gosa med, men hellre äga en katt.....
Dessutom är jag rädd för 'vavvor'....de är så ettriga.

Tacka vet jag snällebjörnen Hasse!!
PUSS på honom & KRAAAAAM!!

Anonym sa...

OOOOOOOh va gullig !!
Hlsn Cooper :-)