måndag 28 september 2009

Heinz hittar dykare under vatten! :-)


I söndags var det dags för räddningshundträning igen. Den här gången var vi i hamnen i Kristinehamn och Heinz hittade figgar bland annat gömda på båtar....

Annika som hade arrangerat träningen hade också lyckats få dit en dykare! Gissa om jag blev glad när Heinz vädrade in dykaren uppe på kajen, klättrade över till båten, runt till andra sidan och hittade dykaren! Och ännu gladare blev jag när han blev superduperlycklig när dykaren pratade med honom.... Heinz har ju aldrig sett en dykare förr och måste tyckt det såg mycket mysko ut med en helt svartklädd människa som andas väsande och fräsande från sina syrgastuber.....


Ovan: Heinz basstation... Här satt han uppbunden när det inte var hans tur att jobba.... Han var jätteduktig och skällde ingenting fast det ibland var någon timme utan att han fick göra något. Freddie hörde vid något tillfälle att han låg och "grät" lite för sig själv, men jag lyckades inte höra något fast jag stod och tryckte örat mot plåtväggen för att jag inte skulle missa några ljud....

Heinz hittar en figge som gömt sig under en container......

... och kommer ut från under containern med lösrullen i högsta hugg!

Vi testade också fastrullen, vilket han förstod alldeles för väl.... Så nu ska det bli lösrulle under en lång tid framöver! :-)


Heinz letar efter figge i sandhögen......

.... och på båten....

Hej hopp vad det går! :-) Det är bråttom att få tag på nästa fig!!!

5 kommentarer:

Skogsmor sa...

Och här sitter jag och är så stolt över voffen så jag nästan spricker!!!
Vad ska inte du vara då!!:-)

Der WunderHund, Heinz!

Helena med Zander sa...

Åhh vad roligt det ser ut! Och den där Heinz går inte av för hackor. Han kommer gå långt han (tack vare hans fantastiska förare vill säga)

Jenny sa...

Hehehe.... Tack Helena! :-)

Unknown sa...

Jag är sjukt imponerad! Och det ser ut som att han tycker att det är otroligt roligt... vilket han iof oftast gör när han får jobba :) Ååååå jag vill också träna sök, finns det några andra nybörjare som du vet om som vill träna också?

Jenny sa...

Emilia - vi kan ju höras om sökträning...