torsdag 5 mars 2009

Lervälling, dragträning och motion av Axa....

Tog en längre promenad på lunchen och konstaterade att våren har kommit! 3 plusgrader och lervälling på grusvägen! Heinz var glad, förstås.... Jag var mindre glad då jag fick - återigen - tvätta hundar nere i källaren efter promenaden! Men vad 17 - det går ju åt rätt håll i alla fall! Snart är det sommar igen....


Heinz klafsar runt....


Jag lät Heinz släpa på mig i dragselen delar av promenaden, så att han skulle få lite extra motion. Och drog och slet gjorde han! Jag måste verkligen träna på det här med skidor - Heinz älskar ju att dra!

Han ser inte allt för slug ut..... *s*

Mitt lilla hjärtegryn! :-)

Passerade kossorna på vägen hem. De var helt fascinerade av Axa som ignorerade dem totalt medan hon letade efter koskit att smaska på..... Heinz är lite misstänksam mot korna.... Han har varit det ända sedan han fick en elstöt av stängslet.

Så här motionerar man Axa! *asg* Med minimal uppmuntran kan man få henne att jaga Heinz i timmar - och Heinz älskar det! Jag tror Axa älskar det med.... Heinz flyr ju för hennes tänder, så då känner hon sig stor och stöddig!

Till skogsmor - klart att Dog spinny innehåller godisbitar..... *s*

2 kommentarer:

Anonym sa...

Underbara bilder och roliga filmer - tack!!!!:-)

Okejrå.....kanske är det nån liten godissmula i "hjulet".....:-)

Unknown sa...

Fina hundar du har.
Tack för en bra sida.
Mvh
Mimmis