måndag 9 mars 2009

Söktävling i helgen


I lördags hade UBK en söktävling och jag var tävlingsledare för själva söket. Så i fredags åkte jag, Heinz, Lyra och Emilia ut för att kolla till banan som byggdes förra helgen. Hundarna for runt som popcorn medan jag kollade att snitslar osv satt som det skulle fortfarande. Konstaterade att det var rejält moddigt och halt, så det var lite nervöst för inför lördagen - vore inte kul om någon skulle köra fast mitt ute i skogen kl 7 en lördagmorgon.... Tack och lov så avlöpte dagen utan några missöden..... Tävlingen löpte på bra och det är ju alltid roligt när det går bra för hemma-ekipagen, vilket det ju gjorde i och med att Emma och Tix vann sin klass och tog cert! (länk till Emmas blogg finns här bredvid). Extra skoj är det ju också i och med att hon började sin sök-bana genom att gå en sökkurs för just undertecknad! Hehehe.... *sträcker stolt på ryggen*
Men fy vad trött jag var när jag kom hem efter att ha stått och gått en hel dag! "I'm getting to old for this shit!" som Danny Glover skulle ha sagt.... Tack och lov hade Uffe lagat god kycklingsallad med vitlöksdressing och baguetter till mig när jag kom hem och sedan kunde jag bänka mig framför mitt nya favvo-program - the Iditarodrace på Discovery! http://dsc.discovery.com/tv/iditarod/iditarod.html Tycker det är helt fascinerande att se dessa hundar som ska tillryggalägga över 100 mil på en vecka....

1 kommentar:

Anonym sa...

Du jobbar & jobbar & jobbar......tur du blir utfodrad med god mat!:-)
Kul att tävlingen avlöpte bra!

Var du inte med & tävlade...??