tisdag 30 december 2008

Inget särskilt...

Har inget särskilt att skriva, men ska väl försöka få ut några rader i alla fall. Känner blogg-pressen, antar jag... *s* Nädå, vill jag inte blogga så skiter jag i det. Har aldrig varit särskilt bra på att göra saker för att andra förväntar sig det....

Det har bara inte hänt så mycket... Jag har inte ork att sitta och skriva vartenda träningspass jag gör med hundarna in i minsta detalj som vissa gör på sina bloggar. Och det är väl mest det jag gör nu när jag kommit hem efter julen.... Går ut och går med hundarna, lägger spår åt hundarna, kör uppletande med hundarna, tränar lydnad med hundarna.... Och på kvällarna äter och dricker jag en massa onyttigheter och glor på TV eller i någon bok. Ikväll ska jag titta på discovery då det handlar om Iditarod race.

Iditarod är tillsammans med Yukon Quest, den mest kända långdistanstävlingen i världen. Båda tävlingarna är på gränsen till vad en människa orkar. Iditarods startpunkt är i Anchorage och tävlingen avslutas i Nome, på den västra kusten av Berings hav. Tävlingen börjar varje år under den första helgen i mars. Varje team har 12 till 16 hundar och genomför distansen på ungefär 9 till 17 dagar.Från början var Iditarod ett spår som användes för att köra post och förnödenheter till olika orter i Alaska. Men år 1925 blev sträckan berömd när hunden Balto ledde ett slädhundteam 96 mil genom is, snö och snöstorm med viktig medicin i bagaget för att hjälpa barnen i staden Nome att undkomma en difteriepidemi. http://www.iditarod.com/

Uffe är ute och slår runt på stan med en kompis så jag ska väl vara fyllechaffis senare ikväll. Imorgon är det nyårsafton. Den enda gången på året jag absolut INTE går ut numera.... Och det gör mig inte ett dugg! *s*

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack för att du skrev ett inlägg trots allt!:-))
Ja.....det är väl pressen från t ex mig du känner - och ja, jag har väntat!!!
Om du inte vill skriva, räcker det att du lägger ut bilder på älsklingsdjuren!

Kraaaaam!