tisdag 30 december 2008

Den finns i verkligheten!!!

För X antal veckor sedan skrev jag i ett inlägg att jag skulle vilja ha ett hamsterhjul till mina dogz. Sade det mest på skämt, men nu när jag tittade på programmet om iditarod - loppet så visade det sig att det finns ett "hamsterhjul för hundar"!!! Fasen vad kul om man hade ett sådant ute på gräsmattan.... Och vilka muskler Heinz skulle få - han skulle ju vara där och springa hela tiden!!! *ler*

Men det var fascinerande att se dessa hundar.... och vad de pallade av att springa! I och för sig visste jag väl det redan innan, men dessa hundar kan klara 16 mil på en dag utan problem! Hmmmm.... Ska nog utöka längden på Heinz kondisträning - som längst har jag väl låtit honom springa 8,5 km i galopp..... Det som tagit mest stryk har varit hans trampdynor. Får väl sätta sockar på honom - undrar vad de använder för sockar på slädhundarna? Axa hade en förmåga att nöta ut sina med expressfart alternativt tappa dem medan hon sprang....

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmmmmmm.......Hasse är ingen slädhund......16 mil/dag?!
Det är nog inte bara trampisarna som ryker om han ska springa lååååångt.....

Huga! ***brrrr***