torsdag 10 januari 2008

Usch vad trött jag är

Konstaterar att min blogg definitivt inte uppdateras på samma sätt som tidigare, men när man jobbat vid datorn hela dagen och sedan sköter skolarbete cid samma dator så är man inte så jättesugen att sitta en minut till vid nämnda dator när man inte behöver.... Fast det blir förhoppningsvis ändringar på detta snart! Jag ska inte handlägga en massa saker på kontoret längre utan ska börja köra revisioner igen och då är man ju ute åtminstone 3 dagar av 5.

Sedan har jag fått ett nytt databord via jobbet! Det är helt ljuvligt! Man kan hissa det upp och ner med elektronik, så jag kan stå upp och jobba om jag vill. När folk började skaffa sådana bord inne på huvudkontoret så fnös jag bara åt sådant trams, men jisses vad skönt det är att stå upp och jobba ibland!

Uffe är iväg och jobbar just nu. Han har ju flyttat hem "för gott", så nu är han iväg och får introduktion på sitt nya jobb här i Uppsala och inom någon vecka kommer vi sitta i samma sits; jobba och plugga samtidigt!

De 4-benta mår efter omständigheterna bra. Vi går och klurar lite på om Krokus är helt blind eller bara nästan blind, men han verkar klara sig bra ändå..... Fast det får bli innekatt av honom! Axa tycker aldrig att hon får tillräckligt med mat eller motion, men annars mår hon väl så bra som hon borde göra efter omständigheterna. Heinz mår alldeles strålande, förutom att han spydde imorse (jag hann precis få ner honom från sängen - äckelhund).

Häromdagen var han kanon! Jag gick en promenad med dogzen (Axa i koppel, givetvis) och Heinz for runt som ett popcorn då en hare drog iväg rätt under snoken på honom. Jag tror det bara var någon dag efter att han stötte upp en hare på uppletandet.... I vilket fall, så tvärnitade han och bara tittade på haren när den hoppade iväg och jag blev jätteglad och drog fram en boll ur fickan som han skulle få som belöning.... När jag hivade iväg bollen, så kastade jag den rätt på en annan hare som göm sig i gräset så den fick också VÄLDIGT bråttom därifrån! Då blev jag rätt nervös.... Men Heinz gjorde ingen ansats till att jaga den haren heller (även om jag trodde att ögonen skulle trilla ur hans hålor så mycket som han stirrade). Eftersom man är en hundmänniska så hade jag ytterligare en boll i fickan som jag fick upp och sedan lekte vi med bollarna jättelänge till Axas frustration. Men det fick hon stå ut med för här gäller det att förebygga jaktbeteenden! :-)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Lilla gumman!
Jobbigt att vara så trött!
Hoppas det blir bättre när du får vara ute mer. Annars är det ju ganska naturligt att vara trött nu....vi är nog några stycken som kan bilda "trötta klubben"!

Inte Hasse då förstår jag....:-))
Va´ duktig han är som inte jagar!
Eller beror det på att hans lilla hjärna inte fattat att man kan....?

Stackars Axa som aldrig riktigt får leva ut som hon vill! Det måste vara förfärligt....egentligen! Tänk att alltid vara hungrig - och att alltid ha spring i benen och att aldrig riktigt få ALLT som man vill!

Men värst måste det vara att vara blind. Lilla, söta puttenutten!
*suck*

Anonym sa...

Hunsad hazze hund låter det som..... he he