måndag 15 oktober 2007

Tiden går..

... i expressfart känns det som. Har inte hunnit leka något mer med min nya kamera. Räknar kallt med att det dröjer till julledigheten innan jag riktigt hinner läsa in mig på manualen och roa mig med egna inställningar. Tur att funktionen "auto" finns..... *s*

Igår kväll var det träff med aktiesparklubben. Vi har nu bestämt oss för att gå från betydligt lösare former till att försöka ge oss på att göra riktiga affärer ihop, följaktligen har vi nu även officiellt startat en klubb och ska ha en gemensamm depå där vi handlar med derivat efter gemensamma riktlinjer. Ska bli intressant. Eventuellt blir vi några fler vid nästa träff, jag hoppas bara inte att vi blir för många.... Ju fler kockar, desto sämre soppa heter det ju.... Men å´ andra sidan så får vi ju in mer kapital med en mindre insats per person om vi är fler, så det är nog inte helt fel, heller.... Men lite extra-jobb blir det för mig, då jag sköter det administrativa.

Med doggzen är det sisådär. Axa haltar vidare och Heinz snorar och är geggig i ögonen. Kilroy är sur som citron för jag har haft honom inne i 3 dagar pga avmaskning och när han väl fick gå ut (igår) så regnade det rejält så efter någon timme ville han in igen....

Imorgon kväll åker Uffe tillbaka till Gotland igen *snyft* och tisdag, onsdag samt torsdag har vi en gemensam träff inom företaget. Det ska iofs bli kul eftersom alla i hela landet samlas i Uppsala. Det är klart att man kan vara less på sitt jobb ibland (det är väl alla), men jag tycker jag har kanon-arbetskamrater! Kanske beror på att jag inte ser dem så ofta.... *asg* Så när man väl ses så har man jättetrevligt ihop! På tisdag ska vi vara i nya "Musikens Hus" här i Uppsala så då får man se hur det ser ut. Kommer att ha kameran med mig, så det blir väl ett litet fotoreportage i bloggen framöver. Jag har blivit utsedd till någon form av Araneas egen fotograf för "alla" vänder sig till mig när det gäller förfrågan om att dokumentera våra träffar eller att bidra med bilder av olika slag. Det är till 90% mina bilder som kommer att användas som illustration när fält-revisorerna träffas för att kalibrera sig mot varandra. Men det gör ju inte mig något - det är bara kul!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till!!!! med både aktier och fotograferandet:-)