lördag 20 oktober 2007

Lördag

Kom i säng sent igår - har varit en intensiv vecka... Sov ända till 10 i morse (förutom en liten morgon-pink med hundarna vid 06:30 i sedvanlig ordning) och kände mig nästan bakis när jag väl kom upp.... Orättvist! Jag hade ju inte haft något särdeles kul kvällen innan och ändå ska man få bakis-känslor... :-(

Ägnade en del av förmiddagen åt att städa vilket verkligen var behövligt. Skurade större delen av övervåningen och av vattenfärgen att döma så skulle jag gjort det för länge sedan....! Tog mig t o m i kragen och tvättade två av de smutsigaste fönstren, så nu kan man se ut också! *s*

Knallade ut på en "medel-promenad" på eftermiddagen. Vill inte gå någon längre sträcka då Axa hostar och Heinz nyligen haft hosta också, men det var skönt att komma ut en stund.

På vägen stötte vi på den här kossan och jag tyckte hon såg så korkad ut att jag var tvungen att ta ett kort på henne. Vissa kor är verkligen söta, men den här såg verkligen ointelligent ut.... Men hon är säkert snäll och go.... Som en kossa i en hage! :-D

Heinz uppskattade att vara ute efter att ha tvingats vila en längre tid.

Jag gömde lite godis på en ensilagebal och Axa hittade det direkt!

-"Hallå! Ät inte upp kossornas mat!!!"

Heinz hittade också några godisar, men det var roligare att härja omkring!


Många tillfällen till "spring-kort" blev det!

Körde lite apport/uppletande mha kopplet och det var inga problem med att hitta, som synes!

Full fart tillbaka till matte med kopplet!

Jag släppte Axa lös ett tag, då hon verkade ganska lugn, och då dök hon givetvis ner i närmsta dike!

Tänk att det ska vara så kul att leta efter sorkar...?


Efter att vi kommit hem så var det dags att bada! Hundarna, alltså! Det var ett tag sedan och bägge doggzen var grymt flottiga i pälsen. Varken Heinz eller Axa är vidare förtjusta i att bli intvålade men det är ju mysigt efteråt - när man skrubbar dem torra med en handduk! Efter det var det ganska mysigt att krypa in i sin egen lya ett tag, tyckte Heinz - Axa föredrog att blöta ner min säng istället....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, vilken dag! Så duktig du varit!:-) Och mysiga bilder!

Anonym sa...

Och gissa vem som började hosta hos oss igår då.... Trodde faktiskt jag skulle slippa!
/Therese, Gabbie & Zatoya