onsdag 31 oktober 2007

*suck*

Har verkligen varit mycket ett tag... Kommer fortsätta att vara det framöver också, men jag hoppas det lugnar sig lite nu i alla fall! Nu är utbildnings/medarbetsdagarna avklarade med jobbet (v. 42) och så har jag gjort min första praktikvecka på ett naturbruksgymnasium (v.43) och hunnit lämna in det skolarbete som jag skulle lämna in enligt schemat i söndags. Det blev lite intensivt eftersom praktikveckan egentligen skulle ha varit v.42 och jag skulle haft en hel vecka på mig att sammanställa inlämningsuppgiften, men nu blev det alltså bara lördag och söndag som stod till mitt förfogande.... Men det gick!

Igår var jag nere på klubben direkt efter jobbet och tränade lite lydnad och agility med Heinz. Har tänkt att han i alla fall ska klara att gå en agilitybana - det har jag kört med både Pepsi och Felix och de var riktigt duktiga! Axa började jag träna lite med, men sedan blev allt vad agility heter nedlagt i och med hennes pålagringar. Då fanns det annat jag hellre ville lägga energin på än att riskera skador för att jag tycker det är "lite kul". Heinz var i alla fall mycket lättlärd igår - han fattade omgående vad jag var ute efter på slalomen så det står nog inte på innan den flyter av sig självt!

Det var verkligen kul att vara nere på klubben och träna igen! Jag har ju inte velat vara nere där på ett tag eftersom doggzen har hostat och snorat, men nu är bägge hundarna "fit for fight" igen! Ja, i alla fall ur DET hänseendet.... Axa är ju fortfarande halt på höger fram, trots att hon nu haft koppelvila i 5 veckor! Ske på återbesök till vet om 2 veckor så då får vi väl se vad som händer...... Jag tränade i alla fall lite lydnad med henne - hon vill, vill, vill ju så gärna! Så det blev lite "fot", "dumruta" och "fjärr". Bara en aptitretare, enligt Axa, som såg mycket sur ut när hon fick gå av plan....

Senare på kvällen höll jag min valpkurs. De har fått pröva på agility också - vilket de tyckte var en höjdare! Och nu på söndag ska de få pröva på sök och spår.

Det är så skönt nu när Heinz blivit så pass gammal att han kan gå lite längre promenader nu utan att jag ska vara rädd för att han blir överansträngd eller så, så på vägen hem från klubben stannade jag i stan och gick en promenad med bägge hundarna. Det var så skönt att inte behöva gå en kortis med Heinz och sedan en runda med Axa! Skönt också att stanna till i stan - hemma är det ju becksvart och lerigt överallt just nu.....

Inga kommentarer: