tisdag 10 oktober 2006

Örebro

Sitter på ett hotellrum i Örebro. Imorgon ska jag titta på ekologisk unghönsuppfödning (bl.a). Blev en lång dag idag. Körde kontroller utanför Katrineholm och det blev himla tight med tid... Började jobba runt 7 på morgonen och var inte klar och incheckad på hotellet förrän vid 19 på kvällen... Imorgon blir det nog lika långt igen....

Axa? Hon är med mig. Hon fick glufsa på ett grisöra medan jag var ner och hämtade kvällsmat, så hon tyckte det var ok att bo på hotell.... Fast hon gillade inte entréen! De hade stora glasdörrar som gled isär när man närmade sig dem. Jag antar att det krävs en viss vikt, dock, eftersom de inte öppnade sig när Axa närmade sig dem med kopplet fullt utsträckt.... TJONG sade det när hon gick rakt in i glaset med huvudet först..... Det gick dock bra - tror mest att hennes självkänsla blev lite sårad för hon såg lite förnärmad ut....

Kilroy fick dock stanna hemma. Grannarna på bottenvåningen tar hand om honom tills jag kommer hem igen.

2 kommentarer:

Anonym sa...

"Cirkus Jenny" e på turné!:-)))
Och Kilroy sitter hemma och ropar på mamma...eller så sover han i garderoben!
Hoppas Axa klarar sig bland hönsen imorgon - och att de klarar sig från Axa...? Hmmm...det var dumt tänkt - Axa som är sån djurvän! Och väluppfostrad!

Schultzberg sa...

Tur att hon bara slog huvudet i så att hon inte gjorde sig illa ;)