tisdag 17 oktober 2006

När jag ändå är igång...

.... så kan jag ju berätta att jag var ner till klubben en sväng och tränade lydnad med Axa. Det var en del folk där och tränade, men jag körde bara igenom det jag hade tänkt mig och åkte sedan hem igen för att få umgås lite med Uffe (som hade lagat god mat....)!


Träningen gick bra. Roade mig med att försöka göra momenten svåra - kastade metallapporten hur snett som helst för att inbjuda till att springa förbi hindret. Lade rutan så att den var halvt dold bakom ett stenparti osv. Men Axa listade ut det mesta på första försöket!

Tragglade även på fjärrdirigeringen..... Kan inte påstå att jag tränat det så mycket - det var väl därför det strulade på sista tävlinge! Man får tydligen inte ta något moment för givet......

Hemma har vi övat på "solfjädern". En övning som Camilla (hundchiropraktorn) rekommenderat. Axa fattar det ganska bra åt vänster nu, men att gå till höger är svårare.... Men det kommer nog snart det med!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jaha, jag undrade vart du blev av på klubben igår =) Antar att det betyder att Axa är bättre igen. Va skönt för er.