söndag 16 augusti 2015

Social- och miljöträning, broder på besök, grillkväll, sönderslagna fönster och bockjaktspremiär

I går (lördag) så tog jag Hetzer och Bison med mig på en liten utflykt. Vi tog oss till Östhammar och promenerade runt i hamnen där. Tog en glass och tittade på folk (och hundar).

Gick ner och svalkade oss......

Promenerade runt på bryggor....

Allting är nytt och spännande, tycker Bison. Så det gick inte fort att ta sig fram, precis.....

Allt ska kollas!

Trappsteg? Hur kan det vara så intressant?

Hon verkar inte ha höftledsfel, precis...... Hon verkar ju inte ha någon höftkula alls! ;-)

Efter vår utflykt så åkte vi hem och då hade min bror kommit på besök! Myyyys, sade Bison! :-)

Heinz ville mest mysa på mina ben.....

På kvällen kom Hasse (grannen) över tillsammans med sin kusin och så grillade vi. Hetzer var i sitt esse - tiggde som en dåre överallt! :-)

Var det inte hos den ena så var det hos den andra!

Snikade åt sig en stol så fort någon lämnade sin plats i några sekunder....

Och fanns ingen ledig stol, så satt man i ett knä!

Bison hittade solstolen istället, när hon började bli trött.....

Rätt som det var lyckades Uffe dra igen ytterdörren för hårt och rutan gick sönder! Det var väl inte det roligast...... Vi fick tejpa ihop resterna med silvertejp och borsta upp allt glas från golvet.

Idag har vi tagit loss alltihopa och satt dit ett fönster av plexiglas istället. På sikt ska vi byta ut hela dörren. Just nu har vi ju två dörrar, en ytter- och en innerdörr. Det är ett jäkla bök varje gång man ska in eller ut..... Så vi lär ändå köpa en ny, rejäl isolerad dörr.
 
-"Vi SKA få plats i soffan!"

Idag kapade jag även ner två buskar så att man slipper skrapa sidorna på bilen när man kör ner till ladugården.... Blev en hel del ris att släpa bort! Sågade ner ett tiotal sly-träd också, så nu känner jag mig riktigt duktig! :-)
 
Ikväll är det bockjaktspremiär för mig. De riktiga hardcore-nötterna var väl ute så fort solen började titta upp, men då låg jag gladeligen och sov efter grillkvällen. Men ikväll ska jag sitta och vaka och förhoppningsvis får jag äta rådjur framöver! :-) Men ska jag vara krass så tror jag mest att jag kommer fånga mygg.....
 

Inga kommentarer: