tisdag 11 augusti 2015

Semester idag!

Idag tog jag ut en dags semester. Skönt!  Började dagen med att åka ner och bada med hundarna.... Och sedan var det dags att dammsuga! Det gick sådär..... ;-)



Sedan hängde vi på tomten en stund.... Och Bison roade sig med att bita i allt hon hittade....


Efter en välbehövlig kopp kaffe så åkte jag in till stan och besökte Brukshundcenter och pratade lite med Ingela som har Bisons kullbror. Han var tyvärr inte med i butiken idag, men jag passade på att köpa en kylduk till Heinz och en jakthundspipa.
 


Nu är jag en "riktig" hundförare - både vallhundspipa  och jakthundspipa!
 








På eftermiddagen kom Eva förbi och plockade lite vinbär och sedan åkte vi iväg till ett garage och tränade nosework. Bison fick miljöträna och hon tassade runt i lokalerna som om hon inte gjort annat! :-)
 
Heinz fick söka bak i en van....

Både insidan och utsidan av bilen ska sökas för att hitta en liten fastlimmad möbeltass med en droppe eukalyptus på.

Även Hetzer fick jobba! Hon fick leta igenom byggnaden efter att vi var klara (och jag hade gömt Eva, så hon fick en figge till slut).

Hetzer letar och letar.... Var 17 är hon?
 

På vägen hem stannade jag till vid badet igen.....
 
Hundarna var skitiga efter att ha sökt i ett gammalt garage så det var skönt för dem att spola dammet ur pälsen!
 
I morgon är det jobb för hela slanten!
 
 

 


3 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken vacker badbild på Hetzer<3

Anonym sa...

Vad 3-vligt de verkar ha ;-)

Jenny sa...

Tack, ja det blev en riktigt bra bild på Hetzer! :-)