söndag 22 september 2013

Frisk(are) och ut i skogen!


Idag mår jag mycket bättre. Om jag inte anstränger mig så kan jag nästan tro att jag är frisk... ;-) Så Uffe och jag tog och stoppade våra dödligt uttråkade hundar i bilen och åkte några kilometer upp på grusvägen, parkerade och promenerade in till en liten tjärn i skogen.
 

Hundarna var överlyckliga över att få komma bort från gårdsplan en stund.....
 

Det är en så gullig liten tjärn som ligger helt dold ute i skogen, men man kan parkera ca 100 meter ifrån den (om man vet var den är).
 

Jag roade mig med att ta kort medan Uffe roade sig med att titta efter svamp....
 

Hundarna sprang som skottspolar mellan oss samt lekte med varandra.
 

Den lilla tjärnen.....
 

Ett av de få kort när hundarna var stilla.....
 

Hösten är här....
 

Närbild på mossa....
 

Mer närbilder...
 

Vi hade kaffe med oss, och det var så mysigt att dricka kaffe och äta bullar nere vid vattnet! Inte en mygga som störde! :-D
 

Heinz är bra sugen på en bullbit....
 

Tjärnen igen - tror jag hittat ett nytt smultronställe! :-D
 

På vägen till tjärnen från bilparkeringen....
 

Efter att ha legat inne i nästan en vecka med kraftig förkylning, så var det så skönt att få komma ut i skogen en stund!
 

Husse på svampjakt!
 

Heinz i svampskogen.
 

Jag hittar bara "skum-svampar" när jag är ute och går.....
 

Tur Uffe är så mycket bättre än mig! Nu blir det omelett till kvällsmat (med egna ägg, givetvis)!
 

Heinz passade på att bada. Hetzer förstod inte alls det roliga i det utan stannade på torra land....!
 

Nybadad Heinz!
 

Hit kommer vi tillbaka.....
 

Mysig skog!
 

På väg hem igen!

Vi kan inte ha gått många 100 meter sammanlagt, men när vi kom hem igen så var hundarna jättetrötta och nöjda! De tiggde inte ens omelett! Känns skönt att de fått komma ut ordentligt när de haft det så tråkigt under veckan som gått!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Såååååå vackra bilder!
Och skönt att du mår bättre!!