måndag 4 mars 2013

Heinz tillbaka till veterinären

Efter inträdesprovet  åkte jag till Söderköping där jag och hundarna skulle övernatta i Ann Charlottes fina "hundstuga". I Söderköping hade våren anlänt (nästan). Det var i alla fall barmark på flera ställen! Härligt!
 
Släppte hundarna för ett sista bus och fick till den här bilden som jag tyckte var himla häftig! Ser ut som värsta röjet - riktigt så vilt gick det inte till i verkligheten.... Heinz står mest i mitten (eller ligger still på rygg) medan Hetzer springer runt som en dåre.
 
Passade på att träna lite lydnad på den fina inomhusplanen i hundstugan på kvällskvisten!
 
 
Heinz fick gå lite fot också!
 
 
Hundstugan
 
 
 
Hundforum heter Ann Charlottes företag och hon håller hundkurser (därav hundstuga med inomhusplan).
 
Direkt på måndag morgon var jag in till Julinder i Söderköping med Heinz för återkoll av knät. Slätröntgen visade ingenting - förstås! Sådan tur har man ju inte. Så Julinder fick gå in i leden igen och jag och Hetzer tog en promenad på stan igen.
 
Passade på att köra balansövningar
 
 
Vilket Hetzer var duktig på!
 
 
 
 
Hon var också duktig på att ignorera änder....
 
 
Och balansera på elskåp!
 
Sedan ringde äntligen telefonen och jag kunde komma och hämta Heinz. Hans led som var så fin och upprensad för 6 månader sedan var rejält inflammerad och det hade bildats "tears" (brosk) i leden som - enligt Julinder - måste ha gjort jätteont.  Jag visste ju att prognosen var ranglig vid förra upprensningen och att artrosen kunde komma tillbaka jättefort eller att det skulle hålla resten av hans liv, men jag hade inte trott han skulle bli dålig igen bara 4 månader efter förra operationen.... Det trodde inte Julinder heller och denna gång rensade han upp, sköljde rent och sprutade hela leden full i tuppkam. Heinz ska få 2 sprutor till med en månads mellanrum. Tuppkam är starkt antiinflammatoriskt, så det är bara att hoppas att det funkar för annars vet jag inte vad jag kan göra mer för Heinz.
 
Lilla gubben.... Nu är han hemma och mår sisådär...... :-(
 
 
 

2 kommentarer:

Anonym sa...

"rondellhundar" är ute - nu är det "piedestalhundar" som gäller :D

Skogsmor sa...

Älskade Hasse......varför ska de bästa drabbas mer än andra?
Vi får hoppas han håller sig ok framöver!!!