måndag 28 januari 2013

Musinvasion!

Jag vet ju att vi har möss under vasken då jag fångat 3 stycken i slagfällan vi förvarar där. Dock har inte fällan smällt ihop på länge så jag tänkte att vi kanske hade fångat de som bodde där? Jag visste väl egentligen att jag bara inbillade mig, men jag orkade inte riktigt ta tag i det hela..... Men så imorse så öppnade jag skåpluckan och får syn på ett mus-skafferi av gamla potatis skal under plastpåsarna!
 
När jag drar lite i plastpåsarna så hittar jag ett till! ser ni? Precis ovanför slangen (där den börjar kröka sig nedåt). BLÄ!
 
Jag är måttligt road av att använda gift och inte enbart för att jag har katter och hundar utan för att jag tycker det verkar vara en synnerligen otrevlig död för musen. Men uppenbarligen har de "talat om" för varandra att undvika slagfällan så nu måste jag göra något drastiskt...... Och jag har inte lust att öppna skåpdörrarna så att katterna kan komma in under vasken, för mina katter är innekatter som aldrig fångat något i hela sitt liv och den ena är dessutom blind, så om  jag ställer upp skåpdörren betyder det antagligen att jag har X antal möss springande omkring på golvet i huset när jag kommer ner på morgonen....! Och den upplevelsen vill jag helst bespara mig själv!
 
Så tyvärr små musisar..... Middagen är serverad!

3 kommentarer:

Skogsmor sa...

Bra jobbat! Och se till att hålla undan sånt de kan gömma sig i/under....

Lina Kinnander sa...

För oss funkade det att lägga enris där de tog sig in under diskhon. Låter simpelt men funkade bra! Men gift är nog effektivare;-)

Jenny sa...

Enris? Det låter ju onekligen bra! Ska knipsa några grenar senare idag. Nu är alla medel tillåtna!