onsdag 7 mars 2012

Det känns bra nu!

Heinz har slutat med andapsinet (i måndags) och än så länge har han inte kräkts något, så det känns bra. Det enda lustiga är att han helt plötsligt börjat bita på sin egen handlov! Har gnagt bort pälsen på en yta stor som en 5-krona, så nu får han ha tratt. Och då går han ju ändå på hypoallergent foder!!!  Och han hade då ingen klåda innan, så jag vette tusan....  Men vad tusan - han spyr inte så således är jag glad!

Jag tycker också att han blivit mycket bättre i sitt ben bara på den senaste veckan! Det känns som att det äntligen går framåt! Vi var och tränade räddning ute på Viktoria igår och en av tjejerna som var med tyckte också att hon såg en tydlig skillnad på honom.  Och han gick så bra på söket - det var verkligen jättekul att köra honom och se hur han galopperade omkring inne i det kolmörka spindelhuset som finns där. Inte var han nämnvärt halt efteråt heller! Nu känns det som att vi är på rätt väg!


Roade mig med att klicka Heinz när han placerade tassen på musmattan. I början ville han bara apportera musmattan till mig hela tiden men sedan fattade han och då roade jag mig med att placera mattan på olika ställen.... Lite kul!



Här fick han fundera lite... Tror han blev distraherad av den korrugerade plåten... Men han löste det! :-)


Sedan körde jag lydnad för första gången på typ 10 månader!!! Superkul! Körde lite fot och apportering. Heinz var heltaggad och det kändes som han mer gick på bakbenen bredvid mig än på alla fyra.... Jag har lite att jobba med framöver! :-D Men nu känns det som att jag kan ta tag i lydnaden igen i alla fall! Han var lite stel efteråt men värmde ur fort.

Ibland är det "upp" och ibland är det "ner". Just nu är det "upp" och det ska jag njuta av! :-D


Inga kommentarer: