måndag 23 augusti 2010

RHFU:n dag 3

Idag har vi varit ute och kört sök. Vi fick diverse scenarion som vi skulle lösa i våra respektive grupper och däremellan fick vi även köra miljöbanan igen. Har inte tid att blogga så mycket idag. Ska strax iväg.... Och jag hann inte ta några kort under själva söket....

Jag måste dock berätta att Heinz har gjort succe hos ungarna här i Ryd! Tror vi hade närmare 10 ungar som ville klappa och se konster ett tag.... Jag försökte förklara hur man hälsar på hundar men det är tur Heinz är så snäll för bäst han låg där och gnagde pinne så var det en unge som helt lade sig på honom! Och kramade ordentligt runt halsen! Det skulle vara Axa, det..... Det skulle aldrig ha gått! Men Heinz reagerade inte ens utan gnagde bara vidare på pinnen!

5 kommentarer:

Skogsmor sa...

".....Heinz reagerade inte ens utan gnagde bara vidare på pinnen!"

Denna fantastiska, underbara hund!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:-)

Camilla sa...

Åh, det verkar vara så otroligt roligt och intressant det ni håller på med. Ønskar att jag kunde bli lika duktig och ambitiøs och hitta en lika duktig hund som Heinz så vi oxå kunde hålla på med samma sak...
Jag fastnar bara mer och mer med det hær med sækerhet och ræddning...ska ut med ræddningsledaren på uppdrag på min lediga tid, det ser jag verkligen fram emot. Kommer gærna med er ut på något søk pass om det passar någon gång oxå. Ha det bra sålænge.

Jenny sa...

Camilla: Bor du i Uppsala eller omnejd så är det bara att haka på! Skicka mig ett mail...

Camilla sa...

Sorry, det finns ju många Camillor, Camilla från Hallsta :-)

Jenny sa...

Hahahaha! Ja, då vet jag vilken Camilla det är! :-D