lördag 21 augusti 2010

RHFU

Så har då Heinz och jag anlänt till RHFU:n (räddningshundförarutbildning) på räddningsskolan i Skövde. Vi har fått ut en massa kläder,hjälmar etc och det var rätt spännande att få pröva det man fått.... Jag klarade mig ganska bra men en annan tjej hade fått två högerskor nedpackade.....

Sedan har vi fått "teambuilding" då vi fick hjälpas åt att resa ett jättetält och fylla det med hundburar. Där får hundarna vara medan vi har lektion i en intilliggande byggnad. Det är 16 hundar som samsas i tältet, men det gick bra och det blev bara något enstaka hundskall (min hund var oskyldig).

Förutom diverse kursinfo, så har vi gått igenom det här med radiokommunikation men sedan var det äntligen dags att ta ut hundarna lite grann! Först fick de visa upp sina markeringar på en figurant gömd i en låda rätt upp och ner på ett öppet fält. Därefter delades vi upp i 2 grupper och turades om att köra koppelsök i skogen respektive lägga nossnaror (munkorg,alltså) samt lägga ikull varandras hundar för ev veterinärvård.

Nu kommer det att bli en tidig kväll i säng. Det känns att jag varit igång sedan 5 imorse!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ojojoj va du ligger i!
Hoppas nu allt går riktigt bra för er!