lördag 20 februari 2010

Nu har det börjat snöa igen...

Igår beslöt jag att ställa in dagens sökträning etfer att ha sms-konfererat med sökkursdeltagarna. Det skulle bli ett fruktansvärt oväder, enligt SMHI.... Men imorse när jag vaknade så var det ingen snö alls? Det blåste iskallt, men..... Nu (på eftermiddagen) har det börjat att snöa, men det känns ju lite snopet att vi hade kunnat köra sök utan större problem...

Fast det var kanske bra att ställa in i alla fall, för igår kände jag mig lite febrig (och Uffe ligger ju hemma med förkylning) och imorse så var jag så trött att jag inte kom upp ur sängen förrän efter 10 (och då hade jag ändå gått och lagt mig tidigt).

Sökträningen på söndag är också inställd pga det myckna snöandet så Heinz hela helg blev förstörd, stackarn. Men igår gick jag och Uffe ut och körde budföringar i djupsnön. Det är så mycket snö nu så det är jättetungt för honom och han andas som en blåsbälg, men älskar varje minut i alla fall! Tänk om man kunde ha den inställningen själv? Vad vältränad man skulle vara....

Själv ligger jag inne så mycket det går och tittar drömskt på bilden ovan..... Längtar till våren och sommaren nu. Vill slå upp partytälten på gräsmattan och bara vara ute hela dagen (utan att frysa)! Men om 3 månader så..... Ser ni kossan med kalven i hagen utanför huset? Längtar efter att korna får gå ute i hagen runt huset igen...

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Du behöver nog vila denna helgen! Det måste vara en mening med att ni valde att ställa in söket.....Ta det lugnt, kära, söta du!
Klappa på voffsen & kissen & Uffe!
Hmmmm.....länge sen man såg Krokus....? Hoppas han mår bra?!

Jenny sa...

Krokus mår bara bra! Sover större delen av dagen, terroriserar Uffe på nätterna och daskar på Heinz med jämna mellanrum! Inlägg kommer....