fredag 5 februari 2010

Äntligen fredag! :-)

Axa får illustrera hur en TV-kväll i soffan kan se ut i det Schultzbergska hushållet...

Allt som fattas är en egen påse med chips, tycker Axa!

I onsdags tränade jag räddningssök inomhus! Verkligen skönt att få husera i ´nne i värmen medan snön vräkte ner utanför och det blåste kallt! De har verkligen häftiga lokaler under djursjukhuset.... Här gömmer jag ner Monika under golvet där hon ska ligga figge för Heinz!

Heinz skallmarkerar på Monika - matte kan inte lura mig heller, tycker Heinz! Jajaja, jag kan ju fortsätta försöka....
Många konstiga prång och rum fanns det.... Vissa utrymmen fick jag lyfta upp Heinz i.... Det som dolde sig bakom den lilla luckan i väggen visade sig vara.....
.... ett rejält stort och kolsvart rum! Det fanns en ingång ifrån andra sidan också, så då kunde man lägga in en figge utan att riskera ett endaste litet spår - kul! Men Heinz gjorde som han skulle - dvs sökte på vittring och fann figgen i mörkret!

Här är det Sirry som letar en figurant............
Igår jobbade jag utanför Västerås och när jag skulle hem på eftermiddagen hade givetvis flera bilar krockat med varandra i det myckna snöandet så gissa att det tog en eeeevighet att ta sig genom Västerås.... Läs här om du är intresserad av bilkrockar: http://www.sr.se/cgi-bin/vastmanland/nyheter/artikel.asp?artikel=3420791 Men sedan släppte trafiken och det gick bra att fortsätta hemåt. Men jag var inte hemma förrän halv sju på kvällen och luktandes kossa, så träningen ställde jag in. Annars hade jag tänkt åka in till stan och träna mig själv, men det får bli en annan gång!

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Skönt att du kom hem som du skulle!!! Man är allt liiite orolig med tanke på att du är så mycket ute på vägarna.
Och Hasse är duktig som vanligt!:-)
Vad ska han bli när han blir stor?!