söndag 13 december 2009

Lucia

Lucia firades på sopstationen i Kristinehamn, tränandes räddningssök....! :-)


Förutom att träna själva söket så tränade vi på att lyfta upp och ner våra hundar på en avsats som var 1,4 meter hög. Så lagom kul att ha en hund som väger 40 kg vid de tillfällena... *suck*

Men jag fick honom upp och ner igen, med lite möda och några svordomar...

Sedan skulle vi träna på att lämpa över hundarna till varandra och att de skulle bära iväg hundarna ca 10 meter, ställa ner dem på backen och så ska hundarna stanna hos sin "nya" förare. Stackars Annika fick överta min klump.... Själv hade jag det betydligt lättare med betydligt lättare tollaretiken Aqua!
Samtliga bilder kan beskådas på

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Du tyckte det var "så lagom kul med en stor hund"....jag tycker inte Hasse ser särskilt bekväm ut heller:-) Han ser nästan lite lidande ut!
Usch, så förnedrande att bli buren som en "klump"!:-)))))

Jenny sa...

Nä, du har rätt... Hasse ser lagom road ut... Speciellt på bilden när jag ska lämna över honom till Annika! Han snörper så på munnen att man kan tro att han inte har någon underläpp alls! *s*