lördag 19 december 2009

Iskallt sök och hetlevrad Axa....

Det har varit bra kallt i två dagar nu. Temperaturen var -18 grader inatt och -15 imorse när jag skulle iväg och köra sök....

Men det är så vackert nu när snön äntligen kommit! Och man blir så glad när solen skiner och snön gnistrar - hoppas det får fortsätta vara såhär ända till det är dags att bli vår....

Vi hade med oss ved och varmkorv till söket och det var härligt att få grilla sig en varm korv ute i skogen!!!! Det var sista kurstillfället för år 2009 på min sökkurs.

Heinz brydde sig inte ett smack om att det var kallt. Men så som han sprang så var det väl bara varmt.... :-)


Igår låg Heinz under bordet i TV-rummet och gnagde på ben. Axa ville inte ha benet själv, men så 17 att Heinz skulle få gnaga på det!

Hon vågade inte ryka på honom efter som jag satt där (vilket är enda anledningen till att Heinz vågade gnaga vidare) och till slut blev hon trött på att morra och blänga.... Så då lade hon ner huvudet för att vila på armstödet, men visade tänderna i alla fall! Knäpp-Fia!!!
Ikväll ska Uffe hem till Stefan för en "grabbkväll" med öl och dataspel. Ska bli så skönt att få vara helt ensam en hel kväll - vet inte när det hände sist.... Så då ska jag njuta av ensamheten! Ett glas vin eller två.... musik på stereon..... Kommer bli kanon! :-)

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Kvällar som dessa är guld värda!!!!!!
Skulle nog Axa tycka också:-))))

Camilla sa...

Hej, hoppas du njuter av din kväll i soffan efter en dag ute i skogen.
Själv har jag legat och dragit mig i sängen hela dagen, nu när man kan välja att stanna inne gjorde jag det, tyckte det var lite för kallt idag, fint med lite sol i och för sig, men man går ju inte ut på en promenad när man inte har någon hund att gå ut med längre. Antar att jag får göra dig sällskap på sökkursen i vår istället.
Ha det bra så länge.