måndag 5 oktober 2009

Blöt helg... ;-)

Åkte ner till Freddie direkt efter jobbet på fredagen och kvart i 8 på lördagsmorgonen var vi på G ute i sökskogen. Kallt och blött var det och kallar och blötare skulle det bli....


Vi hade trots vädret en bra dag i skogen och var - som synes - på gott humör... *s*

Liggunderlag kan vara bra till mycket - inte bara att sitta på!


På lördagen regnade det en stor del av§dagen, medan söndagen bjöd på mer blandad kompott..... Men vi grillade gladeligen ändå! Och en riktigt varm korv smakade extra bra när man var liten hurven för övrigt.....


Ovan: Anita hjälper till att bygga baslägret.... Bra med en presenning som skydd när man fikar!


På söndagen klarade vi oss dock utan presenningen! :-)

Snitsel-träd.... En sökvariant av julgran?

Sökträningen var inte klar förrän vid sisådär halv sju på söndagkvällen och då var det bara att hoppa in i bilen och köra sisådär 4-5 timmar hem i fullmånens sken....
Idag var det sedan fullt ös på jobbet hela dagen fram till halv sju på kvällen, så nu är jag helt matt. Orkar inte skriva något mer då huvudet känns som det vore fullt med mos..... Men jag avslutar med att säga att det trots vädret blev en mycket trevlig sökhelg och att Anita fick verkligen till en jättebra träning för Heinz (speciellt på söndagens bana) som jag tror kommer ha gett honom en kanon-erfarenhet för framtida sökskogar. Och tack Freddie för att jag får våldgästa hos dig så ofta som jag gör.....

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Skönt att du är hemma iaf!:-)
Kolla din mail, så ser du att jag snart åker bort......