onsdag 23 juli 2008

Sanslöst

Det ska bli varmt idag enligt väderprognoserna, så jag gick upp tidigt och åkte in till stan för att spåra med Heinz innan hettan skulle slå till. Lade ett spår som började på en grusplan och slutade ute på en stor asfaltsparkering. Heinz var jätteduktig och spårade flitigt. När vi kom ut på själva parkeringen och har ca 30 meter kvar av spåret (som går spikrakt i en riktning fram till spårpinnen) så kör det in en bil på parkeringen. Är det inte fascinerande att människan som kör prompt måste ställa sig precis vid mitt spår? De har en hel jätte-parkering att välja på. De ser att jag kommer med en hund och vi håller en stabil riktning. Lik förbaskat så parkerar de i mitt spår!! Vid det laget hade jag kanske bara 10 meter kvar till slutet när de stannar biljäkeln bara någon meter framför Heinz. Nu löste det sig i alla fall för Heinz tog sig runt bilen och fick fatt i sista spårpinnen. Det roliga var att de verkade vara hundrädda för de gick inte ur bilen förrän jag gått därifrån.... Jag slår vad om att det var någon surgubbe som körde och som prompt skulle parkera på "sin" p-ruta, som han perkerar på vareviga morgon och som han anser sig ha "rätt" till! Jaja, jag tar den tid jag tar på mig att belöna min hund när han hittat en pinne..... Vill de inte vänta så fanns det säkert 500 andra p-rutor att ställa sig i!!

Inga kommentarer: