tisdag 7 augusti 2007

Jobbat idag

Ja, idag var det dags att jobba igen efter en veckas ledighet. Trist, förstås.... Och stekhett! Men man ska ju vara glad ändå - jag har ju inget kontorsjobb, så jag kommer ju ut ganska mycket i det fina vädret fast jag jobbar!

Skulle ha hand om Castell idag, men det var så himla varmt så jag sköt upp det till sent på kvällen. Pysslade med lite allt möjligt tråkigt inomhus under eftermiddagen - diska, städa... Konstaterade att det var 45 grader varmt i solen mot husväggen. Hundarna låg mest på golvet och flåsade.... Heinz var lite dålig i magen i dag och sket löst flera gånger (har väl lyckats trycka i sig något äckligt förstås) så han blev utan mat idag till sina stora sorg. Han är verkligen matglad.... Till och med mer matglad än vad Axa var i samma ålder och hon är ju ändå nästintill matfixerad numera!

I stallet träffade jag Emilia och det visade sig att hon skaffat en hund sedan jag såg henne sist. En ridgeback-tik på 12 veckor! Så den ska Heinz få träffa och busa runt med har vi tänkt.

Med Castell var det bara bra. Red ett dressyrpass och det gick riktigt bra. Lagom temperatur vart det också på kvällen, så att man inte storknade fullständigt av värmeslag. Kul att komma upp på hästryggen igen. Har inte blivit så mycket av den varan på ett tag.... Nä, nu ska jag komma i säng, så nu är det slut-bloggat för denna gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

Låter ändå som en hyfsad "förstadag" efter semestern:-)