tisdag 28 augusti 2007

Händelserik dag för Heinz...

Idag har jag skolat in Heinz på sitt nya dagis! Han ska få gå på hunddagis ca 2 ggr i veckan har jag bestämt mig för. Jag beslöt mig för detta av flera skäl bl.a så kan jag fokusera lite mer på Axa de dagarna Heinz är iväg. Sedan vill jag vänja honom vid att stå på egna tassar om jag behöver hundvakt framöver - kan vara bra att vänja honom vid att världen inte går under om man inte får vara med matte.... Sedan så händer det ju också att det finns dagar då jag inte kan ha hundarna på jobbet och jag tycker Heinz är för liten att lämna själv i flera timmar, så nu har jag ju ett ställe där han kan vara vid de tillfällena och som han är van vid (kommer att vara, i alla fall).

Heinz kommer att gå ilag med ett antal hundar, så då får han också träna ordentligt på hundspråk och att umgås med andra hundar, nu när han är ung. De andra hundarna var snälla med honom och ingen lekte särskilt hårt. En labbetik verkade vara lite hårdhänt, men hon verkade mest intresserad av att leka med en annan labbe-hane..... Efter att ha stått och tittat en stund så gick jag iväg och promenerade med Axa för att se vad som hände när Heinz blev själv kvar. När jag kom tillbaka så smög jag mig fram till hagen och kunde konstatera med egna ögon att Heinz inte verkade bry sig ett skvatt om min frånvaro.... Föreståndaren berättade att han verkade fastna för en äldre schäfertik och att denna verkade gilla Heinz också.... Hon var rätt grinig av sig och gillade inte alls när de andra hundarna for omkring runt henne, så jag antar att Heinz trodde det var Axa med peruk... *s*

Efter att ha lämnat dagiset så var det dags att besiktiga bilen. Klart att man passar på att miljöträna lite... Det fanns mycket konstigt att titta på, lukta på och höra på hos bilbesiktningen! Konstiga gallergolv fanns det också.... Men Heinz var vid gott mod hela tiden, trots alla märkligheter!


Efter en så lång dag så blir man helt klart lite trött.... Att man kan tycka det är skönt att sova balanserandes på en kant är ju fascinerande....! Och än mer fascinerande är det att det var inte alls länge sedan han fick med lätthet plats i samma kökssoffa!!! Han växer fort.... Nu väntar jag bara på att öronen ska stabilisera sig så jag slipper hålla på med den där tejpen - varken Heinz eller jag tycker den är rolig! Men (tyvärr för Heinz) tycker jag att det är så fult när öronen "spretar åt alla håll", så han får stå ut med tejp-behandlingen ett tag till.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Axa med peruk":-)))))))))))
Hohohohahaha:-)
Men kära nån vad mycket lilla Hasse får vara med om! Det måste snurra som en bisvärm i huvet på honom om dagarna! Hoppas nu att detta går riktigt bra så det blir en barndomstid Hasse kommer att minnas med glädje:-) "När jag var liten och gick på dagis, då skulle ni varit med...."!

Kraaamsisar från oss i skogen!