fredag 29 juni 2007

Trist....

Hade ingen kamera med idag - jag som alltid brukar ha det!!! Idag hade jag hand om Castell och givetvis var doggzen med mig ut till stallet. Heinz är mycket modigare än Axa var i samma ålder - han vågade faktiskt gå fram och hälsa på Castell! Castell måste ju verkligen te sig jättelik för en liten valp.... Han är ju ingen liten häst, om man säger så...

I vilket fall så var det kul attträffa Castell och att rida igen, även om jag numera jämnt förfasas över hur dålig kondition jag har. Tänk förr när man red, körde etc hela dagarna! Nu känner man sig som en ledbruten 90-åring med astma när man skumpar omkring... :-(

Igår åkte jag ut med Doggzen till Långsjön och simmade Axa. Är lite svårt att sätta igång henne när jag inte vill lämna Heinz ensam hur som helst och jag vill ju inte motionera honom något ännu.... Men då kom jag ju på att jag kunde låta Axa simma och Heinz kan ju få skutta runt i strandkanten bäst han vill! Sagt och gjort, jag lät Axa simma ett antal intervaller efter en tennisboll, vilket gjorde henne alldeles till sig av lycka. Sedan bestämde jag mig för att gå ut i vattnet tills det nästan nådde upp till shortsen och så ropade jag på Heinz, som kom ut i vattnet och simmade! Lilla gubben... Han är ju bara 14 veckor!!! Blir 15 veckor på söndag....

Nåväl, ikväll kommer Uffe hem så imorgon kan han vara Heinz-vakt medan jag gör något med Axa. Det kommer hon att uppskatta, den lilla egoisten - att få vara ensam med matte och göra skojiga saker!

3 kommentarer:

Schultzberg sa...

Axa, egoist ??? Nääähe de tror jag inte lol.

Anonym sa...

Och Uffe får aldrig vara ensam med matte!:-)))
Tänk, jag anar lite moderslycka när Heinz har simmat, fast han "bara är 14 veckor"!
Och "mormor" är också glad förstås!:-)

Anonym sa...

Duktigt brorsan! ;) Du é tuff du...
Själv stannar jag hellre på land och skäller på de som badar istället. :o) // Cobra