måndag 30 april 2007

Mestadels trädgårdsarbete.....

.... har det blivit på sistone. Rensade ur växthuset, reparerade gräsmattan på uteplatsen, har klippt gräsmattan, eldat ris, samlat mera ris, sått diverse frön etc etc Jag och Uffe har jobbat rejält! Men det är skönt att se resultatet....

Fick en tråkig nyhet i förra veckan - Raisin har dött. En jättegullig och genomsnäll Jack Russel som jag känt i sisådär 12 år nu.... Det är tråkigt och ledsamt även om man vet att det är ofrånkomligt.

En roligare nyhet är att min kompis Kattis har fått en son! Den lille har inte fått något namn än, så jag kan inte säga vade han heter. Kattis måste i alla fall vara världens tursammaste mamma?Själva förlossningen gick tydligen jättefort, 4 timmar från det att hon kände första värken tills det att den lille krabaten var ute. Måste vara skönt....

Passade även på att tävla lydnad i helgen, men det blev inget lydnadschampionat nu heller. Men det var fint väder och det var nere i Stockholm så jag passade på att hälsa på hemma hos Elouise och Larizza. Axa tyckte det var fantastiskt roligt att komma dit! Bara jag tog ut henne ut bilen på Södermannagatan på Söder så pep och gnällde hon av förtjusning och sedan drog hon hejdlöst i kopplet fram till porten. Sedan stod hon och krafsade på Elouises ytterdörr i otålighet medan vi väntade på att dörren skulle öppnas. Larizza var inte lika glad tillbaka, dock. Hon var mitt i ett löp och blir tydligen riktigt grinig då, så hon skällde ut Axa ordentligt så fort dörren öppnades, men Axa (som brukar vara en sådan häxa) bara stod och viftade på svansen och fick inte ens ragg! Jag kunde inte ha haft en bättre hundvakt när jag var i Vietnam i 3 månader!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skogsmor känner sig stolt över både dotter och "dotterdotter", som sköter sig så fint & jobbar duktigt i alla möjliga sammanhang!:-)