måndag 17 april 2006

Så här långt......

.........Så har jag röjt järnet i trädgården. Det blev ju inget gjort i höstas så nu har jag krattat ihop en massa löv och gamla äpplen i högar, samlat ihop allt ris från det att vi klipp häcken samt tagit rätt på lite allsköns bråte. Har börjat röja i källaren, främst garaget, och kört iväg en hel del brännbart. Har städat och skurat på övervåningen. Tvättat massor av tvätt... Men även haft tid för att ta det lite lugnt och läsa bok! Underbart med påskhelg!!! Jag behövde den verkligen... Det har varit alldeles för mycket den här våren. Har känt mig rätt sliten, men nu kan jag ta nya tag igen!

Idag var jag ut på förmiddagen med Axa och körde igenom elitlydnaden. Det gick riktigt bra, faktiskt. Smådetaljer kan man ju alltid haka upp sig på och vilja göra bättre. Det tråkiga var att hon var halt efteråt. Fast den här gången var det hennes risiga trampdynor som spökade och inte ryggen. Jag måste nog gå igenom mina gamla anteckningar från när jag läste på SLU om hundars utfodring - kan hon lida brist på något? Kan ju inte vara meningen att en hund ska bli halt för att man kör ett lydnadspass på en mjuk klöveräng???

Efter lydnaden så smorde jag upp hennes tassar och sedan satte jag mig på balkongen ett tag och njöt av solen, drack lite läsk och började läsa en bok av Karin Fossum (Jonas Eckel). I ögonvrån såg jag hur hundarna turades om att ligga på solfläcken som blev på golvet från den öppna balkongdörren. Först ligger Axa ett bra tag tills hon blir alldeles varm och flåsig, sedan går hon ut i köket och dricker och då är det Felix tur att ta platsen etc etc..

Nä, nu ska jag ner i tvättstugan igen...

2 kommentarer:

Schultzberg sa...

Soligt i U-a, samma här. Skillnaden mellan oss i dag är att jag bara har suttit i solen :)

Anonym sa...

Låter som om du haft en bra påskhelg!:-)
Hur vore det om du tog dig tid att svara på några mail också.....?