söndag 21 augusti 2016

Kulskyttekurs 20-21:a augusti

Jag hann inte mer än landa på Arlanda och byta packning så bar det av igen! Den här gången på kulskyttekurs i Skövde via nätverket JAQT. Bland annat sköt vi på uppfällbara måltavlor av vildsvin.

Skytte pågår!

Även pappräven fick så han teg! :-)

Älgbanan måste ju givetvis övas på.... Där slapp man gå fram till pappfiguren och kolla - resultatet syntes direkt på skärmen efteråt!

God mat fick vi på lördagkvällen! Kändes lite som den "gamla goda tiden" när jag körde räddningshundar eftersom vi övernattade i klubbstugan på liggunderlag och med sovsäck.... Men till skillnad från mina tidigare övernattningar så hade JAQT hyrt in en vedeldad badtunna, så där satt vi också ett par timmar efter maten och njöt!

Skyttet gick ok - tillräckligt bra för att klara av vildsvinspasset i alla fall! Och en hel del tips fick jag med mig, så förhoppningsvis blir jag väl en bättre skytt utav det hela!

Hjälp att anpassa bössan fick jag också!

Inga kommentarer: