måndag 25 november 2013

Räddningshundsträning

I lördags morse åkte jag och Hetzer ner till Norrköping för en helg med räddningshundsträning. Heinz fick stanna hemma med husse.
 
Lördagen ägnades till största delen åt att figga då det anordnades inträdesprov, delprov 1 och delprov 2..... Här håller jag och Hetzer på att bygga en lega!
 
Och här är en bild inifrån när jag ligger figge och väntar på att bli "räddad" av en hund....
 
Lördag natt sov vi i Hundforums lokal i Söderköping. På bilden är min och Hetzers spartanska sovplats!
 
Vi var 10 personer med hundar som alla delade samma sal. Det gick jättebra och hundarna låg tysta och snälla (sköööönt!!).
 
På söndagen var alla prov färdiga så då ägnade vi oss åt att träna våra hundar istället. Hetzer gick jättefint, och vi hade otroligt roligt! Det var en trött liten hund (och förare) som kom hem på söndag kväll....
 
Men detta upplägg måste jag göra om! För på måndag morgon skulle jag valla med Hetzer och hon har aldrig gått så bra!!! Hon var tänd på fåren och hade ÄNDÅ hjärnan igång och kunde till och med ordet "ligg", vilket varit som bortblåst så fort hon sett fåren tidigare.... Fantastisk känsla! :-)
 

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Ni är så engagerade & duktiga!!