fredag 17 december 2010

Grävling som husdjur?

Surfade runt på Jordbruksverket sida och höjde förvånat på ögonbrynen när jag läste nedanstående;

Vissa djur är inte tillåtna att ha som sällskapsdjur



Det finns djur som inte är tillåtet att hålla som sällskapsdjur.


De är


•apor


•rovdjur förutom hund, katt, tamiller och grävling


•rovfåglar


•hybrider mellan tamhund och varg och hybrider mellan tamkatt och vilda katter


Är det någon som har/känner till någon som har en grävling som husdjur???? Och jag kanske har gjort mig skyldig till något dumt.....? Jag hämtade Krokus ur grannens lagård när han var liten.... Tänk om hans pappa är en vildkatt? Eller vad menar de med vilda katter - lodjur? Då kan jag ju vara på den säkra sidan.... *s*

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Hmmmm........har inte du en ulv i huset också...?