måndag 7 juni 2010

Bilder från slutprovet i räddning


Heinz och jag inför start i slutprovet. Heinz är pigg och alert!


Första momentet är att kolla av markeringen och Heinz skallade på friskt!


Är det någon härinne tro???


Efter att Heinz visat upp sina skall-talanger så var det dags för koppelsök. Heinz är fortfarande pigg och han hade dessutom figgen i nosen redan vid skallmarkeringslådan.....


Sedan var det mörkersök och "lyftet" (jag lyfter honom upp på en avsats som är 1,4 meter hög, tar sedan ner honom och lämnar över honom till en figurant som bär bort honom 10 meter och ställer ned honom och då ska han stanna hos sin "nya förare" tills han blir inkallad - vilket Heinz gjorde).


Här skickar jag ut Heinz på IPO-R söket. Det var hett som i en bakugn i detta område och Heinz började så sakteliga känna av värmen....
Heins tog sig ut bra i området och klättrade och klängde. Det är bra för jag får nämligen inte gå in i området jälv utan kan bara stå utanför på vägen och titta på....

Jag och Heinz med en av domarna.

Heinz är sliten av värmen. Efter ett tag började han skaka i benen. Jag fick ta in honom i skuggan och blötte nogsamt ner honom i ljumskarna och på huvudet. Doppade ner tassarna i vattenskålen också (jag hade haft en vattenflaska i fickan och erbjudit honom att dricka till och från under provet). Heinz såg så knäckt ut att ett tag var jag inne på att bryta provet, men sedan repade han sig och blev riktigt pigg till ytsöket som var det sista momentet. Det gick i ett annat område där det förvisso också var varmt men det fläktade på bra och Heinz hittade raskt två figgar till och sedan var provet klart och vi blev godkända!



Fotograf till alla bilder i detta inlägg är: http://www.fotografmarcus.com/

2 kommentarer:

Lina Kinnander sa...

Grattis än en gång!! Kul att se lite bilder... Så typiskt att det skulle vara årets varmaste dag då...:-)

Skogsmor sa...

Grattisgrattisgrattis!!!!!!!!!
Man blir ju som mallig:-))