onsdag 5 maj 2010

Än det ena, än det andra....

Igår drog jag iväg till Märsta-Sigtuna Brukshundklubb för att träna Heinz på en miljöbana för första gången sedan innan jul..... Träligt att sitta och åka ända dit, men det verkar vara den närmsta banan som finns.... Och jag måste hinna träna några gånger innan den 16 maj, för då ska vi avlägga miljöbaneprovet inför en domare...... Det gick i alla fall bara bra och Heinz sprang som om han aldrig gjort annat! Oförskämt bra, gick det faktiskt...... !! Ska dock hinna åka dit någon mer gång innan nästa helg (för säkerhetens skull).

Ikväll är det dock semesterplanering som gäller. :-) Jag och Annika ska mötas upp per telefon med varsin laptop i knät och diskutera våran Norge-resa. I juli bär det nämligen av i 2 veckor. Jag tar med mig Heinz och Annika tar med sig Cobran på vår lilla "road-trip". Uffe har hand om Axa under tiden och han har blivit sådan träningsfanatiker på sistone så han och en kompis ska ha träningsläger här hemma medan jag är borta.... Kan tänka mig att det blir en del träning i ölhävning också...... *S*

Nu på fredag ska jag dra iväg på kurs i 3 dagar igen. Bland annat står mjölkning och hästkörning på schemat! Det ska bli riktigt skoj! Jag har ju kört en massa travhästar men inte "finkört" något.... Men nu ska jag få ett antal lektioner i "häst och vagn" - spännande!

Helgen därpå är det som sagt miljöbaneprovet och helgen efter det så är det dags att dra till Gotland (närmare bestämt Fårö) för att gå på bröllop. Då jag avstår att gå i butiker och shoppa så långt jag kan, har ett antal kvällar lagts åt Tradera, men nu tror jag att min utstyrsel är klar..... Återstår att se när jag fått hem allt med posten och prövat det hela, förstås..... Fast jag hoppas intensivt på att vädret hinner bli lite varmare tills det är dags - annars kommer jag frysa häcken av mig! Har även bokat in ett besök hos frisören eftersom annars kommer Uffe börja kalla mig för "Cousin Itt"! Googla på den, ni....

Nä, nu är kaffet slut.... Så nu har jag inget att skylla på längre! Måste tillbaka till att jobba....

2 kommentarer:

Skogsmor sa...

Fullt ös som vanligt!
Vad ska ni göra i Norge?!
Detta dyyyyra land med priser som en svensk inte ens törs tänka på.
Dessutom ett bensinslukande land med alla sina backar upp & ner. Vad kan bensinen kosta i Norge?
Jag svimmar nog om jag får höra priset......

Jenny sa...

Tur att vi tänkt vandra mycket då..... Med tanke på bensinpriset!
;-)