måndag 8 mars 2010

Förkyld

Träligt, men så är det. Ligger i sängen, tittar på House och nyser och snorar till Ulfs förskräckelse (han har ta mig tusan bacillskräck!!!).

Kommer nog hålla mig hemma och ta det lugnt i 2 dagar men på torsdag ska jag gå en heldagskurs nere i Stockholm om grisar och den tänker jag absolut inte missa så tills dess måste jag bara bli frisk igen!

Körde räddningssök med Hasse i söndags och det gick väl på det stora hela bra.... Förutom att han fick akut magknip mitt under söket... Jag hade rastat honom innan, men då hade han minsann inte tid att skita men efter att ha sprungit och fått sig några figuranter så lade han av en imponerande laddning! Eller som Skogsfar skulle säga: -Han fyllde en hel Skogaholmspåse!

Sedan hade Aqua gått ett sök precis innan och hon höglöper.... Heinz brukar inte bry sig men denna gång kunde han inte motstå en liten blodpöl som Aqua lämnat. Jag smög upp så jag var bara 5 meter bakom honom och röt till: - "Lägg av!" Heinz hoppade 1 meter upp i luften och sedan vågade han inte gå tillbaka till det stället överhuvudtaget..... Och det var ju lite problematiskt eftersom det var just där som han hade möjlighet att få vittring på figuranten.... Men det löste sig efter ett tag... Stackars Hasse - kan inte vara lätt att ha en så skräckinjagande matte!
:-D

1 kommentar:

Skogsmor sa...

Men fy på dig, matte!!!! Skrämmas så.....
Lillgossen har ju inte fyllt 3 ännu! Och han är ju egentligen såååå duktig!